Domenico Scarlatti: Stabat Mater
Joahnn Sebastian Bach: Partita nr 2 c-moll BWV 826 Sinfonia
Stabat Mater
Cujus animam gementem
Johann Sebastian Bach: Partita nr 2 c-moll BWV 826 Allemande
Quis non posset
Eja Mater, fons amoris
Anonim: I need to turn to (British song)
François Couperin: Les Barricades Mystérieusses
Sancta Mater, istud agas
Fac me vere tecum flere
Johann Sebastian Bach: French Suite nr 4 Es-dur BWV 815 Allemande
Chorał Ich will hier bei dir stehen
Juxta crucem
Inflammatus
Johann Sebastian Bach: Suita francuska nr 2 c-moll BWV 813 Allemande
Johann Sebastian Bach: Partita nr 2 c-moll BWV 826 Rondeaux
Fac ut animae
Amen
Magdalena Łukawska sopran
Jolanta Kowalska-Pawlikowska sopran
Antonina Ruda sopran
Lidia Sosnowska sopran
Ilona Szczepańska alt
Łukasz Dulewicz alt
Piotr Szewczyk tenor
Szczepan Kosior tenor
Marek Opaska bas
Przemysław Józef Bałka bas
Masako Awaji klawesyn / organy & kierownictwo artystyczne
dostępne są na platformie Eventim oraz w punktach sprzedaży
partnerem koncertu jest Cricoteka
Trudno wyobrazić sobie Domenica Scarlattiego, jakiego znamy z sonat klawesynowych jako kapelmistrza Cappella Giulia czy organistę zasiadającego przy instrumencie za ogromnym ołtarzem Berniniego w bazylice Świętego Piotra. Jednak w Watykanie Scarlatti komponował muzykę równą dostojeństwem otoczeniu, w którym pracował, choć może nie aż tak obezwładniającą jak „Sąd Ostateczny” Michała Anioła i o wiele bardziej stateczną od omdlewających świętych Berniniego. […] Jeszcze bardziej imponujące [od „Miserere”] jest jego „Stabat Mater” na dziesięć głosów a cappella napisane zapewne właśnie dla Watykanu. To prawdziwe arcydzieło, prawdopodobnie pierwszy tak wspaniały utwór, który wyszedł spod pióra Domenica. Wielki rozmiarami i bogaty w pomysły, odznaczający się mistrzowską swobodą w prowadzeniu kontrapunktu, pod każdym względem oddaje sprawiedliwość wymowie swego przejmującego tekstu.
– Ralph Kirkpatrick, Domenico Scarlatti, przeł. Krzysztof Dix
—
Pochodząca w Japonii i mieszkając w Holandii klawesynistka i pianistka Masako Awaji rozpoczyna właśnie piękną międzynarodową karierę. Jest absolwentką Królewskiego Konserwatorium w Hadze, gdzie studiowała grę na klawesynie u Jacquesa Ogga, Krisa Verhelsta, Siebe Henstry i Pietera-Jana Beldera, basso continuo i historyczne techniki improwizacji u Patricka Ayrtona, zaś grę na dawnych fortepianach u Barta van Oorta i Petry Somlai. Jest laureatką licznych międzynarodowych konkursów zarówno jako interpretatorka, jak i specjalistka od partimento i improwizacji.
partnerem concertu jest Cricoteka
- Date29/02/2024
- Time19:00
- VenueCricoteka
- Addressul. Nadwiślańska 2/4, Kraków